ჰუმანიტარული და საზოგადოებრივი
მეცნიერების
კათედრის ჟურნალი
შპს ,,ბესიკ ნიპარიშვილი“ მრავალპროფილიანი
სკოლა- გიმნაზია
კათედრის თავჯდომარე: ე. ბურდული
2018-2019 სასწავლო წელი
საგნობრივი ჯგუფი_ ჰუმანიტარული და საზოგადოებრივი
მეცნიერებები
კათედრაში შემავალი საგნები
-ქართული ენა და ლიტერატურა;
ისტორია;
გეოგრაფია;
სამოქალაქო განათლება.
კათედრის თავჯდომარე : ეკა ბურდული
კათედრის მდივანი: ელიზა ახლოური
კათედრის წევრები:
ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი
|
ეკა ბურდული
|
ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი
|
ნაირა ბუჩუკური
|
ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი
|
ელიზა ახლოური
|
ისტორიის პედაგოგი
|
მარინა შალუტაშვილი
|
გეოგრაფიის პედაგოგი
|
ნაირა სალხინაშვილი
|
სამოქალაქო განათლების პედაგოგი
|
ნინო ნიპარიშვილი
|
კათედრის წევრები და
საათობრივი დატვირთვა
|
V
|
VI
|
VII
|
VIIIა
|
VIIIბ
|
IX
|
Xა
|
Xბ
|
XI
|
XII
|
|
|
სთ-ის
რაოდე-
ნობა
სულ
|
ეკა
ბურდული
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ნაირა
ბუჩუკური
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ელიზა
ახლოური
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
მარინე
შალუტაშვილი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ელიზა
ახლოური(ჩვენი საქართველო)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ნინო
ნიპარიშვილი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ნაირა
სალხინაშვილი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
კათედრის მიერ შერჩეული გრიფირებული სახელმძღვანელოები
საგანი
|
კლასი
|
ავტორი
|
გამომცემელი
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
V-VI
|
ნ.გორდელაძე
გ.ჩხენკელი
|
შპს’ბაკურ სულაკაური“
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
VII-XII
|
ვ.როდონაია
ნ.ნაკუდაშვილი
|
სწავლანი
|
ჩვენი საქართველო
|
V-VI
|
|
|
ისტორია
|
VII-IX
|
ლ.გიორგობიანი
მ.კავთიაშვილი
|
შპს“გამომცემლობა
კლიო“
|
ისტორია
|
X-XII
|
ნ.ახმეტელი
ნ.ფირცხალავა
|
დიოგენე
|
გეოგრაფია
|
VII-XI
|
მ.ბლიაძე
|
შპს“ბაკურ სულაკაური
|
სამოქალაქო
განათლება
|
IX-X
|
ნ.ტალახაძე
თ.ქალდანი
|
შპს’ბაკურ სულაკაური“
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
დამატებითი საგანმანათლებლო რესურსების ჩამონათვალი
კლასების/ დონეების მიხედვით
კლასი
|
დამატებითი საგანმანათლებლო რესურსი
|
შენიშვნა
|
V-IX
|
ლ.კვაჭაძე,ა.შანიძე-
ქართული ენა
|
|
X
|
ალიბეგაშვილი
გ.მურღულია-საუბრები ქართულ ლიტერატურაზე
|
|
X
|
ა.არაბული,თ.შარაშენიძე-ქართული ენა
|
|
XII
|
კ.გამსახურდიას „დიდოსტატის მარჯვენა“
|
|
XII
|
მ.ჯავახიშვილის’’ჯაყოს ხიზნები’’
|
|
XII
|
მ.ჯავახიშვილის’’ჯაყოს ხიზნები’’
|
|
შემაჯამებელი სამუშაოების
განრიგი
I
სემესტრი
კლასი
|
დრო
საგანი
|
სექტემბერი
|
ოქტომბერი
|
ნოემბერი
|
დეკემბერი
|
V
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
VI
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
VII
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
VIIIა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
VIIIბ
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
IX
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
Xა
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
Xბ
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
XI
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
XII
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|
|
|
|
V
|
ჩვენი საქართველო
|
|
|
|
|
VI
|
ჩვენი საქართველო
|
|
|
|
|
VII
|
ისტორია
|
|
|
|
|
VIIა
|
ისტორია
|
|
|
|
|
VIIბ
|
ისტორია
|
|
|
|
|
IX
|
ისტორია
|
|
|
|
|
Xა
|
ისტორია
|
|
|
|
|
Xბ
|
ისტორია
|
|
|
|
|
XI
|
ისტორია
|
|
|
|
|
XII
|
ისტორია
|
|
|
|
|
VII
|
გეოგრაფია
|
|
|
|
|
VIIIა
|
გეოგრაფია
|
|
|
|
|
VIIIბ
|
გეოგრაფია
|
|
|
|
|
IX
|
გეოგრაფია
|
|
|
|
|
X
|
გეოგრაფია
|
|
|
|
|
X
|
გეოგრაფია
|
|
|
|
|
XI
|
გეოგრაფია
|
|
|
|
|
IX
|
სამოქალაქო განათლება
|
|
|
|
|
Xა
|
სამოქალაქო განათლება
|
|
|
|
|
Xბ
|
სამოქალაქო განათლება
|
|
|
|
|
შემაჯამებელი სამუშაოების განრიგი
II
სემესტრი
კლასი
|
დრო
საგანი
|
იანვარი
|
თებერვალი
|
მარტი
|
აპრილი
|
მაისი
|
ივნისი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
კათედრის
სხდომის
ოქმი
№ 1
ქ.
კასპი
12.09.2018 წ.
სხდომის
დაწყების დრო: 11 სთ
სხდომას
ესწრებოდნენ:
კათედრის
წევრები:
N
|
სახელი,
გვარი
|
საგნის
დასახელება
|
1
|
ეკა ბურდული
|
ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი
|
2
|
ნაირა
ბუჩუკური
|
ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი
|
3
|
ელიზა ახლოური
|
ქართული ენისა და ლიტერატურის, ,ისტორიის პედაგოგი
|
4
|
მარინა შალუტაშვილი
|
ისტორიის პედაგოგი
|
5
|
ნაირა
სალხინაშვილი
|
გეოგრაფიის პედაგოგი
|
სხდომას აგრეთვე ესწრებოდნენ სკოლის დირექტორი და
დირექტორის მოადგილე.
სხდომას
საპატიო მიზეზით არ ესწრებოდა:0
სხდომა
გახსნა დირექტორის მოადგილემ. მან დამსწრე საზოგადოებას გააცნო დღის წესრიგი და მიმართა მათ, ხომ არ სურდათ დღის წესრიგში რაიმე საკითხის დამატება.
კენჭი ეყარა წინადადებას დღის წესრიგის დამტკიცების
შესახებ:
მომხრე : 5
წინააღმდეგი : 0
დაადგინეს: დამტკიცდეს დღის წესრიგი წარმოდგენილი სახით.
დღის
წესრიგი:
1.
კათედრის
თავმჯდომარისა და მდივნის არჩევა;
2.
კათედრის სამოქმედო გეგმის დამტკიცება;
3.
გრიფირებული
სახელმძღვანელოების შერჩევა I-VI კლასებისათვის;
4.
გრიფირებული
სახელმძღვანელოებისა და სასწავლო რესურსების შერჩევა VII-XII კლასებისათვის;
5.
შემაჯამებელი დავალებების ანალიზის ფორმების განხილვა;
6.
სასწავლო პროცესის დაწყებისათვის მოსამზადებელი სამუშაოების განხორციელება;
7. სკოლის დირექტორისთვის
მასწავლებლის შეფასების
ჯგუფის წევრის
წარდგენა;
საკითხი N1.კათედრის
თავმჯდომარისა და მდივნის არჩევა
მომხსენებელი: შპს,,ბესიკ ნიპარიშვილი“ მ/პ სკოლა-გიმნაზიის
დირექტორის მოადგილე - მ.ბერიანიძე.
მოისმინეს:
ქალბატონმა მ.ბერიანიძემ დამსწრე
საზოგადოებას კიდევ ერთხელ შეახსენა კათედრის მუშაობის პრინციპები და
გადაწყვეტილების მიღების წესი. ასევე შეახსენა, რომ საქართველოს განათლებისა და
მეცნიერების მინისტრის 2016 წლის 18 მაისის №40/ნ ბრძანების დანართით დამტკიცებული
„ეროვნული სასწავლო გეგმის“ მე-20 მუხლის მე-3 პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტის
შესაბამისად, კათედრის თავმჯდომარეს ირჩევს კათედრა ერთი სასწავლო წლის ვადით.
შესაბამისად, საქართველოს კანონმდებლობის მოთხოვნათა დაცვით, სკოლამ უნდა აირჩიოს კათედრის თავმჯდომარე. კათედრის სხდომების ოქმების წარმოებისათვის კი საჭიროა არჩეულ იქნეს მდივანი. ქ-ნ მ.ბერიანიძემ დეტალურად აღწერა კათედრის თავმჯდომარის ფუნქციები, მათ შორის კათედრის შეხვედრების ორგანიზება, დღის წესრიგის მომზადება, ოქმებისა და სხვა დოკუმენტაციის წარმოება-შენახვა; სკოლის მართვის ორგანოებისათვის კათედრის შეხვედრების შედეგად მიღებულ გადაწყვეტილებათა მიწოდება; პროფესიული განვითარებისთვის სასარგებლო აქტივობების ორგანიზება;
ქალბატონმა მ.ბერიანიძემ
კათედრის წევრებს მოუწოდა წამოეყენებინათ თავიანთი კანდიდატურები თავმჯდომარისა და
მდივნის კანდიდატურაზე.
აღნიშნულ
საკითხზე აზრი გამოთქვეს: გეოგრაფიის მასწავლებელმა ნ.სალხინაშვილმა კათედრის თავმჯდომარედ დაასახელა ნ.ბუჩუკური, ხოლო
მდივნად ე.ბურდული. მან ხაზი გაუსვა დასახელებული კანდიდატების განათლებას, გამოცდილებას, მათ
კვალიფიციურობასა და დასაკავებელ თანამდებობებთან შესაბამისობას.
თავმჯდომარემ კათედრის წევრებს მოუწოდა კენჭი
ეყარათ აღნიშნული საკითხისათვის
კენჭისყრის შედეგები:
მომხრე: 5
მომხრე: 5
წინააღმდეგი:
კენჭისყრის
შედეგად კათედრამ დაადგინა:
სასწავლო წლის ვადით ჰუმანიტარული და საზოგადოებრივი მეცნიერებების კათედრის თავმჯდომარედ არჩეულ იქნეს ნ.ბუჩუკური, ხოლო მდივნად ე.ბურდული.
საკითხი N2.
კათედრის სამოქმედო გეგმის
დამტკიცება
მომხსენებელი: კათედრის
თავმჯდომარე ნ.ბუჩუკური.
მოისმინეს: კათედრის თავმჯდომარემ დამსწრე საზოგადოებას შეახსენა, რომ კათედრა
თავისი ფუნქციების განსახორციელებლად, „ეროვნული სასწავლო გეგმის“ მე-20 მუხლის
მე-5 პუნქტის თანახმად, უნდა შეიკრიბოს სემესტრში მინიმუმ ორჯერ.
კათედრის ეფექტურად
მუშაობისათვის საჭიროა შემუშავებულ იქნეს კათედრის სამოქმედო გეგმა, რომლითაც განისაზღვრება
კათედრის მიერ სასწავლო წლის განმავლობაში განსახორციელებელი ღონისძიებები და მათი
განხორციელების პერიოდი. მან კათედრის წევრებს გააცნო 2018-2019 სასწავლო წლის კათედრის სამოქმედო გეგმის სამუშაო ვერსია.
აზრი გამოთქვა: ე.ახლოურმა აღნიშნა, რომ წარმოდგენილი სამოქმედო
გეგმა კათედრაში გაერთიანებულ ყველა პედაგოგს აძლევს შესაძლებლობას ეფექტურად წარმართოს
თავისი საქმიანობა.
სხდომის თავმჯდომარემ კათედრის წევრებს მოუწოდა
კენჭი ეყარათ კათედრის სამოქმედო გეგმისათვის წარმოდგენილი სახით.
კენჭისყრის შედეგები:
მომხრე: 5
მომხრე: 5
წინააღმდეგი: 0
კენჭისყრის
შედეგად კათედრამ დაადგინა:
დამტკიცდეს ჰუმანიტარული და საზოგადოებრივი მეცნიერებების
კათედრის 2018-2019 სასწავლო წლის სამოქმედო
გეგმა .
საკითხი N3. გრიფირებული სახელმძღვანელოების შერჩევა I-VI
კლასებისათვის;
მომხსენებელი: კათედრის თავმჯდომარე ნ.ბუჩუკური.
მოისმინეს:
ქალბატონმა ნ.ბუჩუკურმა დამსწრე საზოგადოებას
შეახსენა, რომ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2016 წლის 18
მაისის №40/ნ ბრძანების დანართის მე-20 მუხლის მე-2 პუნქტის „გ“ ქვეპუნქტის
თანახმად, კათედრის ერთ-ერთი ფუნქციაა საგაკვეთილო პროცესისთვის, საგანმანათლებლო რესურსების შერჩევა და პედაგოგიური საბჭოსთვის წარდგენა.
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის
2017 წლის 16 თებერვლის №28/ნ ბრძანებით დამტკიცებული „ზოგადსაგანმანათლებლო
დაწესებულების სახელმძღვანელოს/სერიის გრიფირების წესის“ მე-14 მუხლის მე-7
პუნქტის თანახმად, ერთი სკოლის ფარგლებში თითოეული კლასის ყველა პარალელში,
აგრეთვე ყველა იმ კლასში, რომელსაც მოიცავს სერია უნდა ისწავლებოდეს ერთი და იმავე
გრიფმინიჭებული სახელმძღვანელოთი/სერიით.
ამავე
წესის მე-16 მუხლის თანახმად, გრიფმინიჭებული სახელმძღვანელოს/სერიის გრიფის
მოქმედების ვადა განისაზღვრება შესაბამისი საგნობრივი სასწავლო გეგმის მოქმედების
პერიოდით.
ვინაიდან 2011 წელს შერჩეულ I-VI
კლასის სახელმძღვანელოებს გრიფირების ვადა გაუვიდათ, სკოლამ უნდა აირჩიოს 2018
წელს გრიფირებული ახალი სახელმძღვანელოები.
სხდომაზე დეტალურად იქნა
განხილული I-VI კლასის სახელმძღვანელოები.
თავმჯდომარემ კათედრის წევრებს მოუწოდა კენჭი
ეყარათ აღნიშნული საკითხისათვის
კენჭისყრის შედეგები:
მომხრე: 5
მომხრე: 5
წინააღმდეგი: 0
კენჭისყრის
შედეგად კათედრამ დაადგინა:
I-VI კლასში გამოსაყენებელი გრიფირებული
სახელმძღვანელოების ნუსხა განისაზღვროს
საკითხი N4. გრიფირებული სახელმძღვანელოებისა და სასწავლო
რესურსების შერჩევა VII-XII
კლასებისათვის;
მომხსენებელი: კათედრის თავმჯდომარე ნ.ბუჩუკური.
მოისმინეს:
ქალბატონმა ნ.ბუჩუკურმა დამსწრე საზოგადოებას
შეახსენა, რომ 2012 წელს შერჩეული გრიფმინიჭებული სახელმძღვანელოები სკოლაში
მოქმედებდა 5 წლის განმავლობაში. შესაბამისად, 2017 -2018 სასწავლო წლის ბოლოს
ვადა გაუვიდა VII-XII კლასის გრიფირებულ სახელმძღვანელოებს, თუმცა, ახალი
სახელმძღვანელოების არარსებობის გამო, გიმნაზიამ უცვლელად უნდა დატოვოს და VII-XII
კლასებში სწავლება უნდა გააგრძელოს 2012 წელს არჩეული სახელმძღვანელოებით.
ქალბატონმა ნ.ბუჩუკურმა დამსწრე საზოგადოებას შეახსენა, რომ 2012 წელს
VII-XII კლასის სახელმძღვანელოებს გრიფი მიენიჭათ 6
წლის ვადით. საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების
მინისტრის 2017 წლის 16 თებერვლის №28/ნ ბრძანებით დამტკიცებული
„ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს/სერიის გრიფირების წესის“
21-ე მუხლის მე-4 პუნქტის თანახმად, ყველა იმ სახელმძღვანელოს/სერიას, რომელსაც
გრიფი ,,ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სახელმძღვანელოს გრიფის მინიჭების
წესისა და საფასურის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების
მინისტრის 2011 წლის 25 თებერვლის №30/ნ ბრძანების საფუძველზე აქვს მინიჭებული,
გრიფის მოქმედების 6-წლიანი ვადა გაუგრძელდა 1 წლით.
ქალბატონმა
ნ.ბუჩუკურმა დამსწრე საზოგადოებას შეახსენა, რომ საქართველოს
განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2016 წლის 18 მაისის №40/ნ ბრძანების დანართით
დამტკიცებული ,,ეროვნული სასწავლო გეგმის“ 26-ე მუხლის მე-3 პუნქტის მიხედვით, მასწავლებელს უფლება აქვს, ეროვნული სასწავლო გეგმის 25-ე
მუხლის „ა“ და „ბ“ ქვეპუნტებით გათვალისწინებული სახელმძღვანელოების გარდა,
სწავლებისას დამატებითი რესურსის სახით გამოიყენოს სხვა საგანმანათლებლო რესურსი
და თვალსაჩინოება.
აღნიშნულიდან
გამომდინარე, კათედრის სხდომაზე მასწავლებლების მიერ მოხდა სხვადასხვა საგანმანათლებლო რესურსისა და თვალსაჩინოების შერჩევა.
თავმჯდომარემ კათედრის წევრებს მოუწოდა კენჭი
ეყარათ აღნიშნული საკითხისათვის
კენჭისყრის შედეგები:
მომხრე: 5
მომხრე: 5
წინააღმდეგი: 0
კენჭისყრის
შედეგად კათედრამ დაადგინა:
- უცვლელად დარჩეს 2012 წელს შერჩეული
გრიფირებული სახელმძღვანელოები 2018-2019 სასწავლო წლისთვის;
- 2018-2019 სასწავლო წლისათვის გამოსაყენებელი სასწავლო
რესურსების ჩამონათვალი განისაზღვროს .
საკითხი N5.
შემაჯამებელი დავალებების ანალიზის ფორმების განხილვა
მომხსენებელი:
მოისმინეს: ქალბატონმა ე.ბურდულმა დამსწრე
საზოგადოებას შეახსენა, რომ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების
მინისტრის 2016 წლის 18 მაისის №40/ნ ბრძანების დანართით დამტკიცებული „ეროვნული
სასწავლო გეგმის“ შესაბამისად, თითოეული მასწავლებლის მოვალეობაა გააკეთოს
შემაჯამებელი დავალებების ანალიზი. კერძოდ, კლასების მიხედვით ჩატარებული
შემაჯამებელი დავალებების დამადასტურებელი დოკუმენტაციის შეგროვება და შენახვა. აღნიშნულ
დოკუმენტაციაში წარმოდგენილი უნდა იყოს: შემაჯამებელი დავალების ნომერი,
შემაჯამებელი დავალების პირობა, საგნის სტანდარტის ის შედეგი/შედეგები, რომლის
შეფასებასაც ემსახურება კონკრეტული შემაჯამებელი დავალება; კრიტერიუმები, რომლითაც
შეფასდება ეს დავალებები; ასევე, მოსწავლეების მიერ შესრულებული და მასწავლებლის
მიერ შეფასებული შემაჯამებელი დავალების რამდენიმე ნიმუში ან შესრულებული
შემაჯამებელი დავალების ამსახველი ვიზუალური მასალა. კათედრის ფუნქციაა,
კოორდინირება გაუწიოს მასწავლებელების მიერ შემაჯამებელი დავალებების ჩატარებას და
მოახდინოს შემაჯამებელი დავალებების ამსახველი დოკუმენტაციის, მოსწავლეთა
აკადემიური მიღწევების ანალიზი.
პედაგოგმა მასწავლებლებს შესთავაზა სკოლის
დირექციასთან ერთობლივად შემუშავებული
შემაჯამებელი დავალების ანალიზების ფორმების გადახედვა, რომლის მიხედვითაც
უნდა იხელმძღვანელონ მასწავლებლებმა მიმდინარე სასწავლო წელს.
აზრი გამოთქვა: ნ.სალხინაშვილმა
აღნიშნა, რომ შემაჯამებელი
დავალებების ანალიზი გვიჩვენებს
მოსწავლეების მიერ მიმდინარე
თემების ათვისების ხარისხს, რაც საშუალებას აძლევს მასწავლებელს, შედეგების
გაუმჯობესების მიზნით, ინდივიდუალურად იმუშაოს მოსწავლეებთან.
თავმჯდომარემ კათედრის წევრებს მოუწოდა კენჭი
ეყარათ აღნიშნული საკითხისათვის
კენჭისყრის შედეგები:
მომხრე : 5
მომხრე : 5
წინააღმდეგი : 0
კენჭისყრის
შედეგად კათედრამ დაადგინა:
კათედრის წევრებმა
იხელმძღვანელონ წარმოდგენილი შემაჯამებელი
დავალების ანალიზების ფორმებით .
საკითხი N6. სასწავლო პროცესის დაწყებისათვის მოსამზადებელი
სამუშაოების განხორციელება
მომხსენებელი: კათედრის თავმჯდომარე ნ.ბუჩუკური.
მოისმინეს:
ქალბატონმა ნაირამ დამსწრე
საზოგადოებას კიდევ ერთხელ შეახსენა სკოლის მიზნები, კათედრის როლი სკოლის განვითარებაში,
კათედრის წევრთა ფუნქციები.
სასწავლო პროცესის დასაწყებად
სკოლის დირექციის მიერ ყველა პირობაა შექმნილი. შესაბამისად, სასწავლო პროცესის
წარმატებით განხორციელებისათვის საჭიროა მასწავლებელთა მხრიდან სამუშაო პროცესის
აქტიურად წარმართვა და პროექტების შემუშავება, რომელშიც ჩაერთვებიან სკოლის
მოსწავლეები.
მან ასევე ისაუბრა
კოორდინირებული მუშაობის უპირატესობაზე და აღნიშნა, რომ წარმატებული მუშაობისათვის
აუცილებელია საგნობრივი ჯგუფის საგნის/საგნების სწავლების კოორდინირება. კათედრა მიმდინარე სასწავლო წელს გეგმავს სხვადასხვა თემებზე ღია
და ინტეგრირებული გაკვეთილების ჩატარებას, რაშიც სასურველია თითოეული მასწავლებელი
ჩაერთოს და სასწავლო წლის განმავლობაში რამდენიმე აქტივობა განახორციელოს.
კათედრის
თავმჯდომარემ კათედრის წევრებს დაავალა ერთობლივად შეიმუშაონ 2018-2019 სასწავლო
წლის განმავლობაში განსახორციელებელი აქტივობების/ღონისძიებების გეგმები.
აზრი
გამოთქვა: მ.შალუტაშვილმა აღნიშნა,
რომ ღია გაკვეთილის ჩატარებისას
მოსწავლეები ეჩვევიან დამსწრე საზოგადოების წინაშე თავის წარმოჩენას, ეს ხელს
უწყობს პრეზენტაციის უნარის გამომუშავებას. ღია გაკვეთილის დროს მოსწავლე
კონკრეტულ თემაზე ახდენს
კონცენტრირებას და მეტად არის
ჩართული საგაკვეთილო პროცესში. ამასთანავე კლასი აქტიური ხდება ჯგუფური მუშაობის თვალსაზრისითაც.
თავმჯდომარემ კათედრის წევრებს მიმართა კენჭი ეყარათ აღნიშნული
საკითხისათვის
კენჭისყრის შედეგები:
მომხრე :5
მომხრე :5
წინააღმდეგი : 0
კენჭისყრის
შედეგად კათედრამ დაადგინა:
ცნობად იქნეს მიღებული კათედრის
თავმჯდომარის მიერ მოწოდებული ინფორმაცია სასწავლო პროცესის დაწყებისათვის
მოსამზადებელ სამუშაოებთან დაკავშირებით.
საკითხი N7. სკოლის დირექტორისთვის მასწავლებლის შეფასების
ჯგუფის წევრის წარდგენა.
მომხსენებელი: კათედრის
თავმჯდომარე ნ.ბუჩუკური.
მოისმინეს: ქალბატონმა ნ.ბუჩუკურმა კათედრის წევრებს შეახსენა,
რომ საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 20 თებერვლის N68 დადგენილებით დამტკიცებული
მასწავლებელთა საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული
წინსვლის სქემის თანახმად, შეფასების ჯგუფი უნდა შედგებოდეს შემდეგი წევრებისაგან:
დირექტორის, დირექტორის მოადგილის (ასეთის არსებობის შემთხვევაში), ფასილიტატორისა
და შესაბამისი საგნობრივი/საგნობრივი ჯგუფის კათედრის მიერ 3 წლის ვადით არჩეული
წევრისაგან.
მან
კათედრის წევრებს მოახსენა, რომ შეფასების ჯგუფის წევრი ----------------------
მასწავლებელი ------------ -------------- არჩეული იყო 2015 წელს. შესაბამისად,
მისი არჩევიდან გასულია 3 წლიანი ვადა.
აღნიშნულიდან გამომდინარე, მიმდინარე სხდომაზე საჭიროა კათედრიდან დასახელდეს შეფასების ჯგუფის
წევრობის კანდიდატი, რომელიც წარედგინება სკოლის დირექტორს.
აზრი გამოთქვა: კათედრის წევრმა --- -----. მან დაასახელა
-----------------------------------ს კანდიდატურა, ხაზი გაუსვა მის
კვალიფიციურობას და აღნიშნა, რომ -------------------ს აქვს ანალიტიკური აზროვნების
უნარი და თავს კარგად გაართმევს დაკისრებულ ფუნქციას.
კათედრის
თავმჯდომარემ მოუწოდა დამსწრე საზოგადოებას კენჭი ეყარათ ------------------ ----------ს
კანდიდატურისათვის.
კენჭისყრის შედეგები:
მომხრე: -----
მომხრე: -----
წინააღმდეგი: -----
კენჭისყრის შედეგად კათედრამ დაადგინა:
ჰუმანიტარული და საზოგადოებრივი მეცნიერების კათედრიდან
მასწავლებელთა შეფასების სამუშაო ჯგუფის წევრობის კანდიდატად არჩეულ იქნეს
------------------- და მისი კანდიდატურა წარედგინოს დირექტორს.
დღის წესრიგით
გათვალისწინებული საკითხების ამოწურვასთან დაკავშირებით სხდომა დაიხურა.
სხდომის დასრულების დრო: 14 სთ
კათედრის
თავმჯდომარე: ნ.ბუჩუკური .
მდივანი:
ე.ბურდული.
სხდომის
ოქმი N2
ქ.კასპი 06.11.2018წ.
სხდომის
დაწყების დრო: 15 სთ
სხდომას
ესწრებოდნენ:
კათედრის
წევრები:
N
|
სახელი,
გვარი
|
საგნის
დასახელება
|
1
|
ეკა
ბურდული
|
ქართული
ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი
|
2
|
ნაირა
ბუჩუკური
|
ქართული
ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი
|
3
|
ელიზა
ახლოური
|
ქართული
ენისა და ლიტერატურის, ,ისტორიის პედაგოგი
|
4
|
მარინა
შალუტაშვილი
|
ისტორიის
პედაგოგი
|
5
|
ნაირა
სალხინაშვილი
|
გეოგრაფიის
პედაგოგი
|
სხდომას აგრეთვე ესწრებოდნენ სკოლის დირექტორი და
დირექტორის მოადგილე.
სხდომას
საპატიო მიზეზით არ ესწრებოდა:
სხდომა გახსნა დირექტორის
მოადგილემ. მან დამსწრე
საზოგადოებას გააცნო დღის წესრიგი და მიმართა, ხომ არ სურდათ დღის წესრიგში
რაიმე საკითხის დამატება.
კენჭი ეყარა
წინადადებას დღის წესრიგის დამტკიცების შესახებ:
მომხრე --5--- მასწავლებელი
წინააღმდეგი- 0
დაადგინეს: დამტკიცდეს დღის წესრიგი წარმოდგენილი სახით.
დღის
წესრიგი:
1.
ეროვნული
და კერძო ოლიმპიადებისთვის მოსწავლეების მომზადების საკითხის განხილვა;
2.
პროფესიული
განვითარების სქემის ფარგლებში გაკვეთილების ჩატარების დაგეგმვა;
3.
კათედრის
წევრთა შორის ურთიერთდასწრების დაგეგმვა;
საკითხი N1.
ეროვნული და კერძო ოლიმპიადებისთვის მოსწავლეების მომზადების საკითხის განხილვა;
მომხსენებელი: კათედრის
თავმჯდომარე ე.ბურდული
მოისმინეს:
კათედრის თავმჯდომარემ დამსწრე საზოგადოებას გააცნო
დღის წესრიგით წარმოდგენილი პირველი საკითხი. მან კათედრის წევრებს შეახსენა, რომ აუცილებელია
დაიწყოს მოსწავლეების აქტიური მზადება ეროვნული და კერძო ოლიმპიადებისათვის. ე.ბურდულმა
აღნიშნა, რომ ოლიმპიადების მიზანია სწავლისადმი ინტერესების გაღვივება, ნიჭიერი
მოსწავლეების გამოვლენა და მათი წახალისება, რაც მნიშვნელოვანია არამარტო
მოსწავლეებისთვის, არამედ სკოლისთვისაც.
მომხსენებელმა დამსწრე
საზოგადოებას შეახსენა, რომ სსიპ მასწავლებლის პროფესიული განვითარების ცენტრის
დირექტორის 2018 წლის 26
მარტის N56 ბრძანებით დამტკიცებული „მასწავლებლის შეფასების სტანდარტიზებული
ინსტრუმენტების“ შესაბამისად, ოლიმპიადისთვის მოსწავლეთა მომზადებისათვის
მასწავლებელს მიენიჭება 0.5 კრედიტქულა. ამისათვის კი მასწავლებელმა უნდა
შეიმუშაოს ოლიმპიადისათვის მოსამზადებლად მოსწავლეებთან ჩასატარებელი გაკვეთილების
პროგრამა, რომელშიც დეტალურად იქნება ასახული საქმიანობის მიზანი და მისი მიღწევის
გზები, განსახორციელებელი აქტივობების თანმიმდევრობა და მათი შესაბამისობა
საქმიანობის მიზანთან, ასევე სწავლების დროს გამოსაყენებელი რესურსების
ჩამონათვალი. საბოლოოდ კრედიტქულის მისაღებად მასწავლებელმა მასწავლებელმა თავის
პროფესიულ საქაღალდეში უნდა ატვირთოს ოლიმპიადაში მოსწავლეთა მონაწილეობის
დამადასტურებელი დოკუმენტი. მომხსენებელმა
კათედრის წევრებს ასევე შეახსენა, რომ სსიპ შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული
ცენტრის დირექტორის 2018 წლის 15 ოქტომბრის ,,2018-2019 სასწავლო წლის ეროვნული
სასწავლო ოლიმპიადის თითოეულ საგანში კონკრეტული კლასის/კლასების განსაზღვრის
შესახებ’’ N155/18 ბრძანების პირველი პუნქტის თანახმად, 2018-2019
სასწავლო წლის ეროვნული სასწავლო ოლიმპიადის პირველი ტური ტარდება 17 ნოემბრიდან
02 დეკემბრის ჩათვლით. ეროვნული სასწავლო ოლიმპიადაზე -------------- საგანში
დარეგისტრირდა ----- მოსწავლე, ხოლო -------------- საგანში დარეგისტრირდა -----
მოსწავლე. ------------------------ მოუწოდა
მასწავლებლებს აქტიურად დაიწყონ ოლიმპიადისათვის მოსწავლეების მომზადება.
რაც შეეხება კერძო ოლიმპიადებს,
სკოლის მოსწავლეთა ნაწილი დარეგისტრირებულია ---------------------------
ოლიმპადაზე ------------------------ საგანში. შესაბამისად, კარგი იქნება თუ მასწავლებლები
დაეხმარებიან მოსწავლეებს განვლილი მასალის გამეორებაში, რათა მათ შეძლონ აჩვენონ
მაღალი შედეგები ოლიმპიადაზე.
აღნიშნულ
საკითხზე აზრი გამოთქვეს: ე.ახლოურმა აღნიშნა მოსწავლეთა მონდომება და
წარმატება წინა სასწავლო წლებში. საჭიროა, მასწავლებლებმა მაქსიმალურად შეუწყონ
ხელი მოსწავლეებს ოლიმპიადებისთვის სათანადოდ მომზადებაში, რათა კიდევ უფრო დიდ
წარმატებებ მიაღწიონ.
კათედრის თავმჯდომარემ მოუწოდა
დამსწრე საზოგადოებას კენჭი ეყარათ აღნიშნული საკითხისათვის.
კენჭისყრის
შედეგები:
მომხრე --5---
წინააღმდეგი-
კენჭისყრის
შედეგად კათედრამ დაადგინა:
ცნობად იქნეს მიღებული კათედრის
თავმჯდომარის მიერ მოწოდებული ინფორმაცია ეროვნულ და კერძო ოლიმპიადებისათვის
მოსამზადებელი სამუშაოების განხორციელებასთან დაკავშირებით.
საკითხი N2. პროფესიული განვითარების სქემის ფარგლებში
გაკვეთილების ჩატარების დაგეგმვა;
მომხსენებელი:
კათედრის
თავმჯდომარე ე.ბურდული
მოისმინეს: კათედრის
თავმჯდომარემ დამსწრე საზოგადოებას განუმარტა, რომ საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 20 თებერვლის „მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის დამტკიცების შესახებ“ N68 დადგენილების მე-5 თავის
შესაბამისად, მასწავლებლის შეფასების ჯგუფი აკვირდება მასწავლებლის მიერ ჩატარებულ გაკვეთილს და გაკვეთილის
შეფასების რუბრიკის გამოყენებით აფასებს მას. შეფასების
ჯგუფი მასწავლებელთან ერთად განიხილავს გაკვეთილზე დაკვირვების შედეგებს და
ანიჭებს შესაბამის კრედიტქულას.
მომხსენებელმა
დამსწრე საზოგადოებას შეახსენა, რომ შპს ,,ბესიკ ნიპარიშვილი“მ/პ სკოლა-გიმნაზიის მასწავლებლის
შეფასების ჯგუფის დებულებით განსაზღვრულია გაკვეთილის შესაფასებლად მასწავლებლის
მიერ შეფასების ჯგუფისთვის მიმართვის პროცედურა, რომლის მიხედვითაც, მასწავლებელი
წერილობით მიმართავს შეფასების ჯგუფს გაკვეთილზე დაკვირვების მოთხოვნით.
მასწავლებელმა უნდა წარადგინოს გაკვეთილის
გეგმა და საჭიროების შემთხვევაში ის მიიღებს რეკომენდაციებს საგაკვეთილო გეგმაში
ცვლილების შეტანის თაობაზე.
ე.ბურდულმა კათედრის
წევრებს შეახსენა, რომ მასწავლებელთა
პროფესიული განვითარება მნიშვნელოვანია, როგორც სკოლის, ასევე თითოეული გაკვეთილის
პროდუქტიულობის და მოსწავლეთა მიღწევების გაზრდისა და განვითარებისათვის.
აზრი
გამოთქვა: მ.შალუტაშვილმა აღნიშნა, რომ მასწავლებლის
პროფესიული განვითარება ხელს შეუწყობს სწავლების ხარისხის ამაღლებას და ზოგადი
განათლების სფეროში არსებული პრობლემების გადაჭრას. იგი ემსახურება თითოეული
მასწავლებლისათვის მოტივაციის ამაღლებასა და უწყვეტი პროფესიული განვითარების
დანერგვას. მან კიდევ ერთხელ ხაზი გაუსვა იმას, რომ ეს არის მასწავლებელთა
კვალიფიკაციის ამაღლების ერთ-ერთი საშუალება.
კათედრის
თავმჯდომარემ კათედრის წევრებს მოუწოდა კენჭი ეყარათ აღნიშნული საკითხისათვის.
კენჭისყრის
შედეგები:
მომხრე --5---
წინააღმდეგი- 0
კენჭისყრის შედეგად
კათედრამ დაადგინა:
ცნობად
იქნეს მიღებული ინფორმაცია პროფესიული განვითარების სქემის ფარგლებში გაკვეთილების
ჩატარებასთან დაკავშირებით.
საკითხი N3. კათედრის წევრთა შორის
ურთიერთდასწრების დაგეგმვა;
მომხსენებელი:
კათედრის
თავმჯდომარე - ე.ბურდული
მოისმინეს: თავმჯდომარემ
დამსწრე საზოგადოებას
განუმარტა, რომ საქართველოს განათლებისა
და მეცნიერების მინისტრის 2016
წლის 18 მაისის N40/ნ ბრძანების დანართით დამტკიცებული ,,ეროვნული სასწავლო
გეგმის“ მე-20 მუხლის მეორე
პუნქტის ,,ბ“ და „ე“ ქვეპუნქტის თანახმად, კათედრის ფუნქციაა: „კათედრის
წევრთა შორის გამოცდილების გაზიარება, წარმატებების წინაპირობათა განსაზღვრა და
პრობლემების გადაჭრის გზების ძიება“ და ,,ზრუნვა მასწავლებლის პროფესიული
განვითარებისათვის“. მან კათედრის წევრებს შეახსენა წინა წლებში მათი ურთიერთდასწრების შედეგად მიღებული
შეფასებები და გატარებული ღონისძიებები, რაც მეტად ნაყოფიერი აღმოჩნდა. მისი მოსაზრებით, რაც უფრო ხშირი იქნება გაკვეთილებზე
ურთიერთდასწრება, მით მეტი პრობლემა აღმოიფხვრება. ურთიერთდასწრება პედაგოგებს საშუალებას მისცემს
გამოავლინონ აქტუალური პრობლემები, შეიმუშაონ გადაჭრის გზები და ერთმანეთს
გაუზიარონ გამოცდილება. ყოველივე ეს ხელს უწყობს მასწავლებელთა
პროფესიული განვითარებას.
აზრი
გამოთქვა: ნ.ბუჩუკურმა
აღნიშნა, რომ მასწავლებელთა ხშირი ურთიერთდასწრების დაგეგმვა და
განხორციელება პედაგოგებს დაეხმარება გადაჭრან ის პრობლემები, რომლებიც აქტიურად
ხვდებათ სასწავლო პროცესის მიმდინარეობისას. ამასთან, მასწავლებლები შეძლებენ გაიუმჯობესონ პრაქტიკული უნარ-ჩვევები და
მიაღწიონ უკეთეს შედეგებს.
კათედრის
თავმჯდომარემ კათედრის წევრებს მოუწოდა კენჭი ეყარათ აღნიშნული საკითხისათვის.
კენჭისყრის
შედეგები:
მომხრე - 5---
წინააღმდეგი- 0
დაადგინეს: ცნობად იქნას მიღებული კათედრის თავმჯდომარის მიერ
მოწოდებული ინფორმაცია, კათედრის წევრთა შორის ურთიერთდასწრების დაგეგმვასთან
დაკავშირებით.
დღის წესრიგით
გათვალისწინებული საკითხების ამოწურვასთან დაკავშირებით სხდომა დაიხურა.
სხდომის დასრულების დრო: 16:30 სთ
კათედრის
თავმჯდომარე: ე.ბურდული.
მდივანი: ე.ახლოური.
კათედრის თავმჯდომარის
ანგარიში
I
სემესტრი
კათედრის თავმჯდომარის ანგარიში
II სემესტრი
No comments:
Post a Comment